pátek 21. listopadu 2014

Singapur


Druhý den ráno jsme v Singapuru navštívili ostrov Sentosa, na který se dá dojít pěšky přes most, lanovkou, busem, autem a speciálním vlakem. Tento ostrov je vlastně takový ostrov zábavy. Je tam stovky různých atrakcí, Universal studio, výhlídky, odkud je vidět na celý Singapur. Nachází se zde také největší mořské akvárium na světě, které jsme take navštívili, dále pláže s bílým pískem, palmami, kde se dá i koupat, moře ale není příliš čisté. Další den jsem vyrazila na severozápad Singapuru do Vodního safari. Část se dá projít pěšky a druhou část sjedete v takovém malém člunu na řece. Byl to skvělý zážitek, mají to moc hezky udělané, a za druhé se mi splnil sen – vidět Pandu velkou J Poté jsem přejela zpět do centra a podívala se do známých zahrad – Gardens by the Bay, které jsou známé díky svým zvláštním „stromům“ (dekoracím), ani nevím jak to pojmenovat. Připadala jsem si jako někde v Avataru, kolem vše exotické, rostliny, které neznám, stavby zvláštních rozměrů a podivných tvarů. Byl to velký zážitek! Zašla jsem se také podívat do světově známého hotelu Marina Sands Bay. Hotel je vysoký přes 200m a na jeho střeše se nachází bazén, který při fotce z určitého úhlu vypadá, že za ním je pouze propast. Tento bazén je ale bohužel přístupný pouze pro hotelové hosty. Pro obyčejné lidi je možné navštívit jednu část střechy, ze které je výhled na celý Singapur. Čtvrtý a poslední den, jsem se vydala brzy ráno prozkoumat čtvrť Little India. V této části Singapuru si opravdu připadáte jako v Indii. Najdete zde od obchodů s typickým indickým oblečením, jídlem, starožitnostmi po indické chrámy, kam se chodí lidé modlit. Lidé jsou zde však velmi přátelští i když na první pohled se nemusí zdát, protože mě sledovali snad všechny oči na ulici. Jsme pro ně stejní exoti, asi jako když do čech přijede nějaký typický ind oblečený, jak je v jeho zemi normální.
 
Vůbec obecně se Singapur označuje jako jedno z nejbezpečnějších zemí na světě. Svědčí tomu pravděpodobně i množství zákazu, které v Singapuru platí. Např. obzvlášť absurdní je dovoz žvýkaček i pro vlastní potřebu. Žvýkačky se zde prodávají pouze v lékárně a to ještě na lékařský předpis. Pokutu můžete také dostat za přecházení silnice mimo přechod, vyhazování jakéhokoli odpadu na zem, za jedení a pití v městských hromadných prostředcích včetně metra. Kouření je zde povoleno pouze na určitých místech, které jsou označeny cedulí. Držení jakýchkoli drog je zde trestáno smrtí!
 
Po Indické čtvrti jsem přešla do China town, kde se nachází množství čínských obchodů, kde můžete koupit snad cokoli vás napadne, dále čínské restaurace, kde se dá výborně najíst. Na této cestě mě ale chytl obrovský slejvák, kterému neodolala ani moje pláštěnka. Takže jsem čekala a čekala, bohužel ale nepřestalo a tak jsem se vydala napříč dešti na alespoň poslední vycházku. A to do Parku Merlion, kde se nachází socha lva, jímž se Singapur označuje a z jehož úst stříká voda do moře.
 
Počasí celkově v Singapuru je velice nevyzpytatelné, prší 180 dní v roce. A jelikož se nachází téměř na rovníku, je zde neskutečné vlhko a teploty po celý rok dosahují ke 30°C. Ze Singapuru jsem byla velmi nadšena, vše zde funguje bez problému, nemusíte se bát, že se ve městě ztratíte. Mají to hezky značené a přehledné. Místní doprava není moc drahá, takže se všude bez problému dostavíte. Země jako taková je velice moderní a jedná se tak o nejdražší zemi v Asii. Slušnější hostel se dá sehnat cca od 500,- na noc i se snídaní, záleží, jak moc vybavený a luxusní chcete. Takže Singapur rozhodně doporučuji a kdybych se mohla rozhodnout znovu, tak bych jela na minimálně 5 dní, abych stihla projet vše, co by mě tam zajímalo J

Žádné komentáře:

Okomentovat