čtvrtek 20. listopadu 2014

Jak to všechno začalo


Rozhodla jsem se, že zdokumentuji svou velkou cestu za hranice Evropy, abych tak uchovala své zážitky co nejlépe a také pro ty z vás, které bude zajímat, co jsem vše podnikla a zažila J

Takže, když to vezmu úplně od začátku….

Rozhodnutí  odletět na Nový Zéland padlo už někdy v lednu roku 2014. Dne 5.března se otevřela kvóta novozélandského imigračního a obnovila se tak opět po roce možnost legálně vycestovat  za prací do této krásné krajiny (ročně je pouze 1200 míst na working holiday vízum neboli WHS). A já byla mezi těmi šťastnými, kteří toto vízum získali J

Většina z vás o mě ví, že miluji cestování a už dlouho jsem snila jet někam takto daleko a vyzkoušet tak naprosto odlišnou kulturu a krajinu. Nakonec to ale dopadlo, že jsem odletěla nejprve na Maltu na půl roku a získala tak alespoň nějaké zkušenosti s prací v zahraničí na vlastní pěst. Na konci srpna jsem se rozhodla, že už je načase zvednout kotvy a pocestovat zase někam dál a to na Nový Zéland. Začala jsem tedy jednat - zařizovat letenky, pojištění, bydlení na Zélandu apod. (více se o tom rozepíšu zvlášť ve článku Jak na Zéland aneb rady a porady J - pro ty, kteří by snad také někdy uvažovali o takovémto vycestování ). Nejprve mě ale napadlo, proč to nevzít cestou na Zéland ještě přes nějakou další zajímavou zemi (jelikož cesta na Zéland je velice dlouhá cca 40h letu a několik přestupů, je to vlastně nejdále položené místo od České republiky, dál už je pouze ostrov Fiji a další malé ostrůvky). A tak jsem začala hledat na internetu nějaké parťáky, ke kterým bych se mohla přidat alespoň na cestu a zažít tak ještě nějaké další dobrodružství. Nakonec jsem našla partičku 4 lidí, kteří už měli letenky zakoupené a to se stopoverem na 3 dny v Singapuru, který mě velice lákal. Takže letenky byly vyřízené na 7/11/2014 odlet v 19:35 z Prahy – první přestup máme ve Finsku v Helsinkách, dále Singapur na 3 dny, kde už máme zaplacený hostel. Poté letíme do Austrálie do Brisbane, kde se zdržíme nějakých 11h (udělali jsme si evisitor vízum -  jelikož vízum musíte mít, pokud jste v Austrálii déle než 8h a za druhé se chceme podívat do města, tak abychom mohli vůbec ven z letiště). A konečně 12/11/2014 přistaneme na jižním ostrově Nového Zélandu ve městě Christchurch 23:55 místního času (na Zélandu je o 10h více než v ČR v době našeho zimního času – těď… a 12h rozdíl v době našeho letního času v ČR). Na první noc máme domluvené bydlení u jednoho známého a já se hned druhý den budu loučit s mými parťáky, tímto městem a ostrovem a letím na severní ostrov poblíž města Hastings, kde jsem si domluvila na začátek práci au-pair u jedné rodinky se dvěma dětmi (4 a 7 let) – o tom napíšu později, až budu u rodinky…

A to bude asi konec tohoto článku, jelikož to píšu zrovna při letu do Finska (mimochodem máme pěkné turbulence L ) a budeme za chvíli přistávat…tak cestě zdar a čágo bélo u příštího článku J

Žádné komentáře:

Okomentovat